Noslēdzies projekts “Starptautiskās tirdzniecības veicināšana sociālo uzņēmumu ilgtspējai un izglītībai”

pexels-photo-1028726

Sociālā uzņēmējdarbība gūst popularitāti, turklāt cilvēki gan Eiropā, gan arī citviet pasaulē arvien biežāk izmanto šo uzņēmējdarbības veidu, lai risinātu dažādas sociālas problēmas. Sociālās uzņēmējdarbības uzsākšanai un attīstīšanai pieejami dažādi atbalsta mehānismi, un, paplašinoties biznesam, vairāki sociālie uzņēmēji domā arī par uzņēmējdarbības paplašināšanu ārpus valsts robežām.

Sociālās uzņēmējdarbības internacionalizācija vēl nav kļuvusi par bieži piekoptu  praksi Latvijā, tomēr, ņemot vērā pieaugošo atbalstu šādam biznesa veidam, tirdzniecības paplašināšana ārpus robežām var kļūt par nākamo loģisko soli vairākiem sociālajiem uzņēmumiem arī šajā valstī. Galvenais šķērslis šādai uzņēmuma attīstībai ir nepietiekami resursi, kā arī nepietiekama informācija par pieejamiem atbalsta mehānismiem. Šo atbalsta veidu, kā arī pieejamo resursu un palīdzības rīku apzināšana ir ļoti nozīmīgs aspekts sociāla uzņēmuma internacionalizācijas procesā. Tāpat nozīmīgs iedvesmas un informācijas avots ir citu zināšanas un pieredze, ar ko dalās citi sociāli uzņēmēji, kas jau uzsākuši starptautisko tirdzniecību.

Projekts “Starptautiskās tirdzniecības veicināšana sociālo uzņēmumu ilgtspējai un izglītībai” ir noslēdzies. Šī projekta ietvaros partneri no 7 valstīm ir izstrādājuši informatīvus un izglītojošus materiālus, kas noderēs ikvienam sociālajam uzņēmējam, kas vēlas uzsākt starptautisku tirdzniecību. Platformā http://www.intsense.eu/ iespējams iepazīties ar visiem projekta laikā izveidotajiem materiāliem un informāciju par pieejamiem resursiem un atbalsta mehānismiem projekta partnervalstīs, ka arī par vairākiem citiem nozīmīgiem jautājumiem un aspektiem, kas var palīdzēt sociālā uzņēmuma internacionalizācijas procesā. Kas nozīmīgi, lielākā daļa datu un informācijas, kas izmantota materiālu izstrādē, ir iegūti no intervijām ar sociālajiem uzņēmējiem no Latvijas, Lietuvas, Īrijas, Itālijas, Grieķijas, Vācijas un Apvienotās Karalistes. Izglītojošā informācija un ieteikumi ir balstīti uz reālu sociālo uzņēmēju biznesa veiksmēm un neveiksmēm, tādā veidā padarot šos izstrādātos materiālus ļoti praktiskus un noderīgus.

Projekta ietvaros veiktais pētījums apskata tādus jautājumus kā motivējošie faktori, kas veicina sociālās uzņēmējdarbības paplašināšanu ārvalstu tirgos, populārākie veidi, kā uzsākt uzņēmuma internacionalizāciju, kā arī pieejamie resursi un šķēršļi, ar kuriem jāsaskaras, uzsākot starptautisko tirdzniecību.

Platforma piedāvā četrus dažādus informatīvus un izglītojošus materiālus, kas noderēs ikvienam, kas interesējas par sociālas uzņēmējdarbības paplašināšanu starptautiskos tirgos:

  • Pārskats par faktoriem, kas veicina un arī apgrūtina sociālā uzņēmuma internacionalizācijas procesus, ņemot vērā dažādus uzņēmuma organizācijas modeļus. Šis pārskats kalpo kā ievadmateriāls un visa projekta apkopojums;
  • Pētījums par pieejamiem atbalsta mehānismiem Latvijā, Lietuvā, Vācijā, Īrijā, Grieķijā Itālijā un Apvienotajā Karalistē sociālajiem uzņēmumiem, kas vēlas uzsākt starptautisku tirdzniecību;
  • Praktisks ieskats reālu starptautiskā mēroga sociālo uzņēmumu praksē, kas kalpo kā padomu un iedvesmas avots;
  • Formālas un neformālas izglītības apmācību materiāli par sociālu uzņēmumu starptautisku tirdzniecību, to ilgtspēju un pieejamiem atbalsta mehānismiem. Šajos materiālos atrodami pārskati un video apkopojumi, kā arī interaktīvs biznesa modeļa plāns. Izglītojošie materiāli radīti, balstoties uz projekta laikā gūtajiem datiem un pielāgoti dažādiem apmācību modeļiem.

 

Projektā iesaistītie partneri:

  • Wrexham Glyndwr University (Lielbritānija, vadošais partneris)
  • Limerick Institute of Technology (Īrija),
  • PANEPISTIMIO PATRON (Grieķija),
  • Archivio della Memoria (Itālija),
  • Pädagogische Hochschule Freiburg (Vācija),
  • Social Impact Consulting Ltd. (Lielbritānija),
  • Inovaciju biuras (Lietuva),
  • Sociālās inovācijas centrs (Latvija).

 

admin-ajax

 

Par publikācijas saturu atbild projekta koordinators un saturs ne vienmēr atspoguļo Eiropas Komisijas vai Nacionālās aģentūras uzskatus.

 

Jūs varētu interesēt arī sekojošais...

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *