Ygame projekts – visi rezultāti

Digitālo spēļu (spēļošanu) kā jauna, inovatīva instrumenta izmantošana jauniešu iesaistīšanai, neierobežoti atkarībā no jomas – demokrātijas veicināšanai, bezdarba mazināšanai, pilsoniskās sabiedrības iesaistē, cilvēktiesību, jauniešu uzņēmējdarbības, vides izglītības, sociālās atbildības un aktīvas līdzdalības sabiedriskās aktivitātēs jauniešu vidū bija projekta “Digitālā spēļošana jauniešu iesaistei / Y-game” (“Digital gamification for youth engagement / Y-game”) galvenais izpētes objekts.

Saskaņā ar Eiropas padomes un dalībvalstu valdību pārstāvju teikto, “lai piesaistītu jauniešus un nodrošināt lielāku ietekmi uz viņu dzīvi, jāizmanto vietas, kur jaunieši pavada laiku, piemēram, pilsētas modernā infrastruktūra un virtuālā telpa, kā arī atbilstoši mūsdienu situācijai ir jāizmanto jaunas pieejas- novatoriski tiešsaistes un bezsaistes rīki, kā piemēram, spēļošana”. Jāattīsta jaunas pieejas darbā ar jaunatni, lai atklātu un attīstītu jauniešu potenciālu. Viena no metodēm, kas prasa lielāku uzmanību un zināšanas, ir spēļošanas ieviešana.

Divu gadu projekts, kas īstenots sadarbojoties astoņām partnerorganizācijām no visas pasaules – Indijas, Vjetnamas, Argentīnas, Amerikas, Horvātijas, Portugāles, Igaunijas un Latvijas noslēdzās ar transnacionālu konferenci Rīgā šī gada 30.janvārī Konventa sētā. Konferences dalībniekiem bija iespēja ne tikai iepazīties ar galvenajiem projekta rezultātiem, bet arī noklausīties interesantus lektorus no Zviedrijas un Apvienotās Karalistes. Konferencei tiešsaistē bija iespējams sekot arī “Sociālās inovācijas centra” Facebook kontā.

Projekta viens no galvenajiem mērķiem bija veikt izpēti un sagatavot informatīvu materiālu – rokasgrāmatu par digitālo spēļošanu jauniešu iesaistei “Kā gūt panākumus digitālās spēļošanas izmantošanā darbā ar jauniešiem”, skaidrojot, kas ir spēļošana un kādas ir tās iespējas, kā tā var tikt izmantota jaunieši sektorā kā instruments darbā ar jauniešiem. Atsevišķa vadlīniju sadaļa ir veltīta spēļošanas procesa plānošanai, piedāvājot gan veidnes un sagataves, gan vadlīnijas spēļošanas plānošanai. Vadlīnijas ir pieejamas gan angļu, gan visās partnervalstu valodās, tajā skaitā latviešu valodā, lai nodrošinātu pēc iespējas plašāku pieejamību un pielietojamību vietējā un starptautiskā līmenī.
Rokasgrāmata visās valodās pieejama šeit:

How to succeed with digital gamification for youth,English, short version

How to succeed with digital gamification for youth,English, full version

How to succeed with digital gamification for youth, Latvian

How to succeed with digital gamification for youth, Portuguese

How to succeed with digital gamification for youth, Vietnamese

How to succeed with digital gamification for youth, Croatian

How to succeed with digital gamification for youth, Estonian

How to succeed with digital gamification for youth, Spanish
How to succeed with digital gamification for youth, Hindi

Projekta laikā partnerorganizācija Santaremas (Portugāle) Politehniskais institūts izstrādāja apmācību programmu, kuras mērķis ir sniegt informāciju par spēļošanas  koncepciju, zināšanas par spēļu struktūru un parādot, kā tā savienojas ar cilvēka psiholoģiskajām un emocionālajām iezīmēm. Apmācību programma tika aprobēta 5 dienu starptautiskās apmācībās Portugālē, kurās kopumā piedalījās 40 jaunieši un jaunatnes darbinieki no partnervalstīm, tajā skaitā 3 dalībnieki no Latvijas. Apmācību materiāli ir brīvi pieejami jebkuram (angļu valodā) vietnē https://sites.google.com/view/ygameproject/ (vai ej.uz/ygame). Apmācību kurss izstrādāts izmantojot paskaidrojošo metodi ar atsauksmju pieprasījumu, novērtējumam izmantojot spēļošanas viktorīnu (Kahoot!). Kopējais kursa ilgums ir 14 stundas. Apmācību programma ir sadalīta 4 blokos: spēle, spēļošana, spēļošanas ieviešana un spēļošana un jaunatnes darbs.

Projekta noslēguma fāzē tika organizēti 3 vebināri projekta rezultātu izplatīšanai, katrs savā projekta teritorijas laika joslā (Āzijas valstīm, Eiropai un Amerikas kontinentiem). Saites uz webināriem ir pieejamas “Sociālās inovācijas centra” Facebook kontā.

Ieskatam projekta atvitātēs esam izveidojuši arī īsu video.

Projekta partneri:

Eiropas partneri:

Sociālās inovācijas centrs ( Latvija)

INVOLVED (Igaunija)

Polytechnic Institute of Santarém (Portugāle)

MLADI U EU (Horvātija)

 

Āzijas partneri:

DISHA (Indija)

YESD (Vjetnama)

 

Dienvidamerikas partneri:

A.C.F.G.R (Argentīna)

Ziemeļamerikas partneri:

Orbis Institute (ASV)

Projekta oficiālā karte pieejama Eiropas Komisijas mājaslapā

Projekta vadītāja: Anita Stirāne

Kontakti : anita.stirane@socialinnovation.lv

info@socialinnovation.lv

 

Jūs varētu interesēt arī sekojošais...

Atbildēt

Jūsu e-pasta adrese netiks publicēta. Obligātie lauki ir atzīmēti kā *